Reklamacija robe kupljene u prodajnom objektu

Reklamaciju na artikal kupljen u maloprodajnom objektu moguće je izjaviti u radnji u kojoj je artikal kupljen. Lice ovlašćeno za prijem reklamacije je prodavac u prodajnom objektu.

Pri postupku reklamacije potrebno je priložiti:

  • kupljeni proizvod
  • fiskalni račun
  • uredno popunjen reklamacioni list

Prodavac je dužan da izda pismenu potvrdu, ili da elektronskim putem potvrdi prijem reklamacije. Prodavac je dužan da u roku od 8 dana odgovori kupcu na izjavljenu reklamaciju, a u roku od 15 dana od prijema reklamacije reši reklamacioni postupak.

Sve primedbe, žalbe i prigovore možete poslati na e-mail adresu: korisnickiservis@africa.rs

Reklamacija robe kupljene u Africa online shop-u

Ukoliko ste robu kupili u Africa online shop-u, a proizvod ste koristili i došlo je do nesaobraznosti, proizvod možete reklamirati slanjem popunjenog reklamacionog lista na e-mail adresu: korisnickiservis@africa.rs uz dostavljanje proizvoda koji se reklamira prodavcu zajedno sa orginalnim računom/otpremnicom. Reklamacioni list možete preuzeti ovde. Takođe popunjen reklamacioni list možete poslati prodavcu zajedno sa artiklom koji se reklamira uz orginalni račun/otpremnicu.

U slučaju reklamacije roba se prodavcu dostavlja preko kurirske službe City express, na adresu Africa d.o.o, Zmaj Jovina br.4, 21000 Novi Sad-Srbija. Troškove dostave snosi kupac. Artikal koji se reklamira mora se vrati u originalnom pakovanju.

Reklamaciju na nesaobraznost ili na određene nedostatke, kupac može izjaviti u roku od 24 meseca od dana kupovine proizvoda ili prijema robe, isključivo uz originalni račun.

Osnovanost zahteva za reklamaciju utvrđuje nadležna komisija. U najkraćem mogućem roku odgovorićemo Vam na izjavljenu reklamaciju elektronskim putem (e-mail-om) i obavestićemo Vas o daljem postupanju. Rok za odgovor na reklamaciju je 8 dana, a za rešavanje reklamacije je 15 dana od trenutka prijave iste.

Ako isporučena roba nije saobrazna ugovoru, kupac ima pravo da bira između zahteva da se nesaobraznost otkloni korekcijom, zamenom, odgovarajućim umanjenjem cene ili da izjavi da raskida ugovor.

Ako otklanjanje nesaobraznosti nije moguće ili ako predstavlja nesrazmerno opterećenje za prodavca, kupac može da pismeno zahteva umanjenje cene ili da izjavi da raskida ugovor. U zavisnosti od zahteva kupca, prodavac je dužan da celokupan iznos kupoprodajne cene ili deo cene za koju se prihvati umanjenje od strane prodavca, vrati kupcu u roku od 14 dana.

Ukoliko kupac odluči da raskine ugovor dužan je da prodavcu vrati predmetnu robu u roku 3 dana od dana izjavljenog raskida ugovora. Ovde ugovoreni rok za povraćaj kupoprodajne cene može biti produžen za vreme koje je kupcu potrebno da vrati predmetnu robu.

Kupac takođe ima pravo na raskid ovog ugovora ukoliko prodavac ne otkloni nesaobraznost prodate robe u utvrđenom roku. Kupac u svakom slučaju nema pravo na raskid ugovora ukoliko je nesaobraznost robe neznatna.

Prodavac ne odgovara za ma kakvu eventualnu štetu koja bi mogla da bude prouzrokovana kupcu od strane robe sa nedostacima, kada je proizvođač i/ili uvoznik takve robe poznat.

Prodavac upozorava kupca da svi eventualni sporovi mogu biti rešeni vansudskim putem, dakle sporazumom i u duhu dobre poslovne saradnje, kao u postupku medijacije pred nadležnim sudom.

Nega i pravilno održavanje obuće

Redovno čišćenje i pravilno održavanje obuće je neophodno kako bi se zadržala udobnost i estetski izgled obuće i produžio vek njenog trajanja. Vašu obuću održavajte prema deklaraciji proizvođača ili prema opštim preporukama za negu i održavanje obuće.

Opšte preporuke za negu i pravilno održavanje obuće:

  • pre prve upotrebe kožne obuće, obavezno je nanošenje kreme za cipele, kako bi koža zadržala prirodna ulja i zaštitila se od pucanja
  • pre čišćenja obuća treba da bude suva. Sušenje obuće se mora odvijati prirodnim putem, nikako pored izvora toplote, kao što su radijatori, peći i grejalice
  • obuća ne sme da se pere u mašini za veš, jer može doći do trajnih mehaničkih oštećenja obuće
  • redovno održavanje obuće podrazumeva i zamenu uložaka u obući, zamenu pertli i flekica
  • redovnim nanošenjem krema za sjaj, održavaju se boje obuće
  • obuća od belog materijala vremenom može požuteti, pa joj treba posvetiti veću pažnju
  • posebno je važno održavanje obuće u zimskim uslovima, zbog prisustava velike količine soli na saobraćajnicama. Nakon nošenja obuće u tim uslovima, istu treba što pre očistiti od ostataka soli
  • nijedan tip obuće, izuzev obuće od gume i plastike, nije u potpunosti vodootporan i zato u uslovima povećane vlage treba koristiti obuću koja ima impregnaciju.

Preporuke za održavanje kožne obuće
Kožna obuće je najzdravija za nošenje. Koža se može istegnuti i oblikovati prema potrebi. U isto vreme, koža održava oblik, diše, udobna je i pre svega prirodan je materijal. Postoje različite vrste kože od kojih se pravi obuća.

  • Obuća od napa (normalne) kože – Obuću od napa kože treba čistiti kada je suva. Najpre treba četkom skinuti prašinu i stare slojeve kreme sa obuće, a zatim novim slojem kreme namazati obuću. Kada obuća upije kremu, potrebno je iščetkati je. Za vreme kišnih i snežnih dana, kožnu obuću treba zaštititi impregnacionim sprejem kako bi se sprečilo prodiranje vlage.
  • Obuća od nubuck kože – Obuća od nubuck kože je osetljiva i zato je treba što pre impregnirati, najbolje odmah posle kupovine. Nakon toga postupak se može ponavljati zavisno od vremenskih uslova. Impregnaciju je najbolje raditi uveče kako bi se impregnacija dobro osušila i ušla u sve pore obuće pre nošenja. Za čišćenje obuće od nubuck kože treba koristiti posebne četke ili gumice za brisanje.
  • Obuća od velur kože – Obuću od velur kože (prevrnuta, brušena, antilop koža) treba čistiti gumicom ili četkom za čišćenje velura, kako bi koža ostala prirodne teksture, a zatim se preporučuje upotreba velur-nubuk spreja za osveženje boje i zaštitu od vlage. Važno je napomenuti da zaštitu u spreju ne treba stavljati često, preporučljivo je da prođe bar 24h, jer zbog kiselosti znoja tamno bojena koža može pustiti boju. Za fleke na obući od velura može se koristiti i tvrda gumica.

Preporuke za održavanje lakirane obuće
Lakirana koža je jedna od najosetljivijih vrsta glatke kože, pa joj treba posvetiti posebnu pažnju. Ukolilo se obuća od lakirane kože ne održava na odgovarajući način, koža počinje da puca.
Ovakvu obuću treba najpre očistiti mekom krpom od prašine i prljavštine, a zatim na nju naneti sredstvo za negu lakirane obuće. Po upijanju sredstva, čistom i mekom krpom, obuću treba ispolirati do visokog sjaja.
Čišćenje četkama, bez obzira koliko mekane bile, kao i upotreba krema se ne preporučuje kod lakirane obuće, jer može doći do oštećenja gornjeg sloja, tj. do skidanja lakiranog dela kože. Takođe se ne preporučuje nošenje lakirane obuće na niskim temperaturama, jer niske temperature mogu uticati na sjaj laka.

Preporuke za održavanje sportske obuće
Za održavanje kožne sportske obuće koristi se meka gumica za eventualne fleke i impregnacioni sprej kojim se obuća štiti od vlage. Pre nanošenja sredstava za negu obuće, potrebno je sa obuće skinuti prašinu suvom krpom.
Za veoma oštećenu belu sportsku obuću od napa kože, preporučuje se posebno belo polirno sredstvo, koje dobro pokriva sva izlizana i oštećena mesta.

Preporuke za održavanje obuće od tekstila
Nakon upotrebe, obuću od tekstila treba očistiti četkom kako bi se uklonile čestice prašine i prljavštine. Za tvrdokornije fleke koristiti vlažan sunđer.
Obuću od tekstila nikako ne perite u mašini za veš i ne natapajte ih u vodi.

Sredstva za održavanje i negu obuće

Osnovna sredstva za održavanje i negu obuće su četke, kreme, gumice i impregnacioni sprejevi, a primenjuju se zavisno od vrste materijala od kog je obuća napravljena.
U našim prodajnim objektima možete pronaći svu potrebnu kozmetiku za održavanje i negu obuće.

Značenje simbola kod obuće

Unutar svakog para obuće nalazi se etiketa sa informacijama o materijalu od kog je ona izrađena. Na etiketi se nalaze simboli koji opisuju svaki deo obuće, kao i materijale od kojih su oni izrađeni.

Gornjište
Gornjište ili lice predstavlja spoljnu stranu obuće, koja je pričvršćena za đon.

Koža

Unutrašnjost
Unutrašnji deo obuće čini postava i uložna tabanica.

Koža korigovanog lica
(prerađena koža)

Đon
Đon je donji deo obuće koji je pričvršćen za gornjište i izložen je habanju.

Tekstil

Drugi materijali
(guma, PVC i drugo)

Često nas pitate

Kako mogu dobiti neophodne informacije u vezi vaše obuće?

Poštovana/i, za informacije o ceni obuće, raspoloživim veličinama, popustima, vikend akcijama, kao i datumu pristizanja novih modela i kolekcija možete nas kontaktirati putem kontakt forme ili na e-mail: info@africa.rs
Tražene informacije možete dobiti i putem profila na društvenim mrežama facebook i instagram.

Gde se nalaze vaše radnje?

Poštovana/i, u odeljku PRODAVNICE možete videti lokacije naših prodajnih objekata.

Koje je radno vreme vaših radnji?

Poštovana/i, u odeljku PRODAVNICE možete proveriti radno vreme naših prodajnih objekata.

Koji su načini plaćanja u vašim radnjama?

Poštovana/i, u Africa prodajnim objektima robu možete platiti:
– gotovinski
– čekovima građana do 6 ( šest ) mesečnih rata
– svim platnim karticama, osim Diners-a
– kreditnom karticom Banca Intesa do 6 ( šest ) mesečnih rata.

Da li je moguće prebacivanje artikala iz jedne radnje u drugu?

Poštovana/i, ukoliko određena radnja nema na stanju artikal koji Vam odgovara, moguće je prebacivanje tog artikla iz druge radnje.

Na koji način mogu da izvršim plaćanje poručenog artikla?

Poštovana/i, plaćanje kupljanih proizvoda preko Africa online shop-a moguće je:
– pouzećem (gotovinski) prilikom preuzimanja artikla
– virmanom, uplatom na tekući račun.

Da li je moguća isporuka artikala izvan teritorije Republike Srbije?

Poštovana/i, trenutno ne postoji mogućnost isporuke robe van teritorije Republike Srbije.

Koje je vreme isporuke naručenog artikla?

Poštovana/i, proizvodi poručeni putem Africa online shop-a biće Vam isporučeni posredstvom kurirske službe City express u roku od 5 radnih dana od dana potvrđene porudžbine. Usled nepredviđenih okolnosti, moguće je kašnjenje prilikom isporučivanja paketa, stoga Vas molimo za razumevanje i strpljene dok poručeni proizvodi ne stignu na Vašu kućnu adresu.

Koja je cena isporuke naručenog artikla?

Poštovana/i, cena dostave proizvoda poručenih putem Africa online shop-a iznosi 600 RSD.

Kako da reklamiram artikal?

Poštovana/i, neophodno je da artikal koji želite da reklamirate (a koji ste kupili u nekom od prodajnih objekata) zajedno sa fiskalnim računom odnesete u radnju u kojoj ste artikal kupili i tamo popunite reklamacioni list. Ukoliko ste artikal kupili putem Africa online shop-a, postupak reklamacije možete pogledati na linku.

Da li mogu zameniti proizvod ako mi ne odgovara?

Poštovana/i, ukoliko ste nakon preuzimanja poručenog artikla utvrdili da Vam veličina ne odgovara  ili iz bilo kog drugog razloga želite da zamenite artikal za drugi, imate pravo na zamenu. Zamena se mora izvršiti u zakonskom roku od 14 dana od dana prijema pošiljke.

Ko snosi troškove zamene ili odustanka od naručenog proizvoda?

Poštovana/i, u slučaju zamene artikla ili odustanka od kupovine kupac snosi troškove povrata robe.

Zamena veličine i zamena artikla za drugi

Ukoliko ste nakon preuzimanja poručenog artikla utvrdili da Vam veličina ne odgovara  ili iz bilo kog drugog razloga želite da zamenite artikal za drugi, imate pravo na zamenu. Zamena se mora izvršiti u zakonskom roku od 14 dana od dana prijema pošiljke.

Zamena robe se odnosi na zamenu veličine obuće ili zamenu modela obuće. U slučaju zamene roba se u originalnoj ambalaži, zajedno sa popunjenim obrascem za zamenu i fiskalnim računom dostavlja prodavcu preko kurirske službe City express na adresu Africa d.o.o, Zmaj Jovina br.4, 21000 Novi Sad-Srbija. Troškove dostave snosi kupac.

U slučaju zamene kupac je u obavezi da robu vrati u originalnoj ambalaži, bez oštećenja i vidljivih tragova korišćenja. U suprotnom prodavac nije u obavezi da obavi zamenu.

U slučaju zamene proizvoda za drugu veličinu, prodavac je u obavezi da izvrši zamenu ukoliko taj proizvod postoji na stanju i on snosi troškove slanja novog artikla. Ukoliko kupljeni proizvod  za koji se traži zamena ne postoji na stanju, prodavac je dužan da proizvod zameni za drugi po želji kupca, uz eventualnu doplatu ili vraćanje razlike u ceni. Za slučaj nepostojanja mogućnosti zamene prodavac je dužan da kupcu vrati novac, a troškove vraćanja snosi kupac.

Artikal koji ste poručili putem Africa online shop-a ne možete samoinicijativno menjati/zahtevati novac u nekom od Africa maloprodajnih objekata ili slati na adrese koje su navedene na adresnici.

Povraćaj sredstava

Ukoliko Vam ne odgovara artikal koji ste poručili i ne želite ništa drugo u zamenu, možete ga vratiti, a mi ćemo Vam vratiti novac. Odustajanjem od ugovora oslobađate se svih obaveza, osim obaveze plaćanja troškova vezanih za slanje robe koja se vraća usled odustanka od ugovora.

Prodavac je dužan da kupcu bez odlaganja vrati iznos koji je kupac platio po osnovu ugovora, a najkasnije u roku od 14 dana od dana prijema obrasca za raskid ugovora, i nakon što se utvrdi da je vraćeni proizvod neoštećen i ispravan.

Kupljeni proizvod u originalnoj ambalaži, zajedno sa popunjenim obrascem za raskid ugovora i fiskalnim računom dostavlja se prodavcu preko kurirske službe City express na adresu Africa d.o.o, Zmaj Jovina br.4, 21000 Novi Sad-Srbija. Troškove dostave snosi kupac.

Povrat sredstava će se izvršiti načinom plaćanja koji je upotrebljen prilikom kupovine, osim kod porudžbina koje su plaćene gotovinski prilikom preuzimanja:

  • Povraćaj sredstava kupcu koji je robu prethodno platio nekom od platnih kartica, delimično ili u celosti, a bez obzira na razlog vraćanja, Africa online shop je u obavezi da vrši isključivo preko VISA, EC/MC i Maestro metoda plaćanja, što znači da će banka na zahtev prodavca obaviti povraćaj sredstava na račun korisnika kartice.
  • U slučaju da je plaćanje robe izvršeno pouzećem (gotovinski) prilikom preuzimanja, odnosno uplatom na tekući račun kupca, vraćanje sredstava će se izvršiti uplatom na tekući račun kupca uz instrukcije.

Artikal koji ste poručili putem Africa online shop-a ne možete samoinicijativno menjati/zahtevati novac u nekom od Africa maloprodajnih objekata ili slati na adrese koje su navedene na adresnici.

Uslovi isporuke poručenih artikala

Isporuka artikala poručenih putem Africa online shop-a trenutno je moguća samo na teritoriji Republike Srbije. Cena dostave iznosi 600 RSD i obavlja se posredstvom kurirske službe City express.

Nakon evidentiranja porudžbine (zahteva za kupovinu željenog proizvoda) zahtev se upućuje na obradu i proveru dostupnosti artikla. Period obrade porudžbine je najčešće 2-3 radna dana. Porudžbine kreirane petkom i vikendom biće obrađene i poslate naredne nedelje.

Rok za isporuku kupljenih artikala preko Africa online shop-a iznosi 5 radnih dana od dana potvrđene porudžbine. Usled nepredviđenih okolnosti, moguće je kašnjenje prilikom isporučivanja paketa, stoga Vas molimo za razumevanje i strpljene dok poručeni proizvodi ne stignu na Vašu kućnu adresu.

Prilikom dostavljanja robe kupcu, kupcu će biti predat jedan primerak maloprodajnog računa, koji istovremeno predstavlja ugovorni dokument.

U slučaju odustanka od kupovine i povraćaja artikla, odnosno u slučaju zamene poručenog artikla, kupac snosi direktne troškove povrata artikla i ponovnog slanja zamenskog artikla. U slučaju povrata sredstava prodavac vrši povrat sredstava u iznosu poručenog artikla, dok za troškove dostave koje snosi kupac prodavac ne vrši povrat sredstava.

U slučaju reklamacije poručeni artikal se prodavcu dostavlja takođe posredstvom kurirske službe City express, a troškove dostave snosi kupac.

Prodavac ne snosi odgovornost za nemogućnost dostavljanja robe kupcu usled okolnosti koji predstavljaju krivicu na strani kupca (nedostupnost kupca, pogrešno uneseni lični podaci kupca u porudžbenici i slično) niti u tom smislu može snositi bilo kakve troškove.

U slučaju da i pored dva pokušaja dostavljanja robe na datu adresu, roba ne bude isporučena kupac će moći da preuzme robu na adresi Zmaj Jovina br.4, 21000 Novi Sad-Srbija.

Prodavac je u obavezi da robu koja je unapred plaćena čuva na navedenoj adresi u narednom periodu od 14 dana, a ako je ugovorena prodaja robe pouzećem u narednom periodu od 2 dana.

Ukoliko kupac ne preuzme robu lično u navedenim rokovima, smatraće se da je kupac odustao od ugovora o kupoprodaji i prodavac će biti slobodan da takvom robom raspolaže na način na koji to njemu najviše odgovara.

Prodavac će nakon proteka ugovorenih rokova za lično preuzimanje robe, obavestiti kupca da je ugovor o kupoprodaji robe raskinut i ukoliko je roba plaćena unapred, pozvati ga da istakne zahtev za povraćaj kupoprodajne cene, umanjen za troškove pokušanog dostavljanja.

Ukoliko je roba plaćena unapred, a rokovi za njeno lično preuzimanje su istekli, prodavac će biti u obavezi da kupcu vrati iznos isplaćene kupoprodajne cene umenjen za troškove pokušanog dostavljanja i to u roku od 14 dana o dana kada kupac uputi takav zahtev prodavcu.

Pravo na odustajanje

Kupac može raskinuti ugovor o kupoprodaji u roku od 14 dana od dana prijema robe. U slučaju raskida ugovora kupac je u obavezi da to učini na obrascu za raskid ugovora. Obrazac za raskid ugovora dostupan je na sajtu prodavca africa.rs, može se preuzeti, pismeno popuniti i svojeručno potpisati. Izjava o raskidu ugovora proizvodi pravno dejstvo od dana kada je fizički dostavljena na adresu prodavca i smatra se blagovremenom ako je upućena u roku od 14 dana od dana prijema robe.

U slučaju raskida ugovora kupac je u obavezi da istu robu vrati u originalnoj ambalaži, bez oštećenja i vidljivih znakova da je roba korišćena. U suprotnom prodavac nije u obavezi da kupcu vrati primljeni iznos kupoprodajne cene. Troškovi vraćanja robe padaju na teret kupca.

U slučaju raskida ugovora o kupoprodaji od strane kupca u navedenom roku, prodavac je dužan da kupcu vrati primljeni iznos kupoprodajne cene u roku od 14 dana od dana prijema jednostrane izjave kupca o raskidu ugovora, pod uslovom da je kupac u navedenom roku vratio robu prodavcu u ispravnom stanju. Ukoliko kupac nije vratio robu prodavcu u navedenom roku, rok za povraćaj primljene kupoprodajne cene se produžuje za vreme dok kupac ne vrati robu prodavcu.